Podjadanie – jak wykorzystać na zdrowie?

frytkiWiększość z nas lubi czasem przegryźć jakąś czekoladkę, batonika czy chrupnąć czipsy lub paluszki. Nie trzeba tez być dietetykiem, aby wpaść na to, ze jest to bardzo niezdrowe i nie tylko grozi nadwagą ale i innymi poważniejszymi problemami zdrowotnymi. Podjadanie jest więc jednym z podstawowych grzechów w walce o zdrowie.

Jednak jest kilka sposobów na to, aby ten zły nawyk zamienić w coś bardzo dobrego. Często samo zajęcie rąk przekąskami jest tym sprawia największą trudność w oduczaniu. Można więc w bardzo łatwy sposób podmienić niektóre przekąski innymi, tymi zdrowymi. W ten sposób nie tylko przyjemnie będzie oglądać wieczorny film, ale i jednocześnie dostarczymy do organizmu wiele wartościowych składników.

Orzechy i pestki

Nawet teraz wiele osób chętnie podjada nasiona słonecznika, orzeszki ziemne czy włoskie, bardzo zdrowe są także nasiona dyni. Problem w tym, że większość z nas kupuje je w paczkach, wcześniej prażone i solone. Przez to właśnie przestają być tak zdrowe. Są one niezastąpionym źródłem magnezu, który jest wypłukiwany przez alkohol i kawę. Mają także dużą zawartość tłuszczy, jednak obfitujących w nienasycone kwasy, więc wręcz pomagają na podwyższony cholesterol. Trzeba jednak przy nich wciąż pamiętać, że choć nie są tak tuczące jak niezdrowe przekąski, to mimo wszystko nie można objadać się nimi bez opamiętania.

Warzywa i owoce

Bez wątpienia jest wiele owoców i warzyw, którymi można zajadać się nawet w dużych ilościach. Na co dzień jabłka, cytrusy czy czereśnie świetnie sprawdzą się jako deserowe przekąski (jeśli chcemy zrzucić trochę ciałka lepiej unikać bananów i winogron). Z warzyw świetnie jako przekąski sprawdzają się marchewki, które chrupią niczym chipsy. Warto także zainteresować się suszonymi owocami i warzywami, które przypominają właśnie standardowe chipsy, a są przy tym zdrowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *