Ocena promocji internetowej

internetInternet posiada precyzyjne narzędzia pomiarowe, dzięki którym reklamodawca może się dowiedzieć znacznie więcej niż tak jak w przypadku innych mediów. Systemy statystyk witryny internetowej informują przedsiębiorcę, ile czasu internauta spędził na stronie, co go interesowało i co na niej dokładnie robił. Dzięki tym informacjom można określić co bardziej interesuje potencjalnych klientów na stronie, jakich produktów szukają, czy interesuje ich bardziej opis czy cennik produktów. Jeżeli strona zawiera aplikacje obliczeniowe np. kosztów zakupów, lub konfigurator produktu, informacje które wprowadził internauta są zapisywane. Jest to kolejna możliwość pozyskania cennej bazy danych co do preferencji klientów. Pozyskanie tych informacji przy tradycyjnych metodach promocji jeśli jest możliwe to na pewno koszty takich działań są znacznie większe.

Jedną z miar skuteczności reklamy w Internecie jest CTR (click through rate), czyli tak zwana „klikalność”. Jest to stosunek kliknięć w reklamę do osób, które ją widziały. Większość kampanii osiąga od 1% do 2 %. Poszerzoną wersją tego narzędzia jest CTR-U (click through rate – sers), czyli odsetek użytkowników, którzy kliknęli w reklamę do tych, którym została wyświetlona. Dzięki tym narzędziom przedsiębiorca może na bieżąco optymalizować efektywność kampanii, ponieważ wystarczy, że zlikwiduje nieskuteczny baner lub przeniesie go na inną stronę witryny. Tak jak w przypadku tradycyjnych instrumentów promocji ważnym czynnikiem jest miejsce przekazu, np. producent odżywek dla kulturystów nie powinien umieszczać swojej reklamy w portalu dla młodych mam, jak i w gazecie o czworonogach, ponieważ będą nieskuteczne i nieefektywne.

Narzędzie CTR wykorzystywane jest przy mierzeniu efektywności i skuteczności reklam typu display(tych interaktywnych) i ogłoszeniach internetowych, a w szczególności reklam w wyszukiwarkach. W przypadku tych ostatnich reklamodawca płaci zazwyczaj za liczbę kliknięć, a nie za jej wyświetlanie. Oznacza to że firma płaci dokładnie za liczbę internautów otrzymujących informacje reklamowe. W przypadku reklam display reklamodawca płaci za samo wyświetlanie reklamy, co nie daje gwarancji, że ktokolwiek odczyta ten przekaz reklamowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *