Internetowa reklama graficzna

Reklama graficzna to najstarszy rodzaj reklamy internetowej. Istnieje wiele form tej reklamy zależnych od stopnia interaktywności, umiejscowienia, kształtu czy rozmiaru mierzonego w pikselach(jednostka rozdzielczości ekranu, miary takie jak centymetry czy inne nie mogą być stosowane ze względu na różnorodność rozdzielczości ekranów). Pierwotnie była odpowiednikiem reklamy prasowej, czyli statycznym obszarem w kształcie prostokąta lub kwadratu przedstawiający tekst, grafikę lub ich połączenie. Reklama ta wpisuje się w strukturę strony i przez to, po pewnym czasie przestaje być zauważalna przez internautów. Wraz ze wzrostem możliwości łączy internetowych oraz sprzętu, reklama graficzna stała się bardziej interaktywna i inwazyjna. Inwazyjność ta polega na przesuwaniu się reklamy wraz z przewijaniem strony internetowej(tzw. reklama pływająca), co skutkuje zasłanianiem treści, które interesują internautę, a nawet może zasłaniać całość strony. Może również korzystać z efektów dźwiękowych, które wyróżnią baner firmy. Dzięki temu efektywność reklamy jest zwiększona i więcej potencjalnych odbiorców zauważa przekaz, lecz może to doprowadzać do irytacji internauty, który musi „łapać krzyżyk” aby zamknąć reklamę. Natomiast interaktywność polega na tym, że obszar reklamy może być pewnego rodzaju prostą grą, po wygraniu której otwierany jest link do strony producenta.

Baner wp

Formaty banerów internetowych

Formaty reklam internetowych mają określone standardy wyznaczane przez właścicieli serwisów internetowych. Dla ułatwienia kampanii internetowych powstała światowa organizacja IAB( Interactive Advertising Bureau), która wprowadza standardy akceptowalne przez największe sieci reklamowe, serwisy i portale internetowe. Dzięki temu reklamodawcy opracowują jedna kreację reklamową, którą umieszczają w kilku serwisach, co obniża koszty związane z dostosowaniem przekazu do każdego z serwisów. Standaryzacja ujednolica nazwy form reklamy, które pomimo identycznych parametrów nazywane są różnorako, co utrudnia kampanie reklamową. Powodem tego jest globalny zasięg i mnogość serwisów internetowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *