Dobre rady dietetyczne na zimę

zimaZima to dla naszego organizmu trudny czas. Jemy dużo mniej bogatych w witaminy warzyw i owoców, mniej się ruszmy, siedzimy w klimatyzowanych, ogrzewanych pomieszczeniach. To wszystko ma fatalny wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Są na szczęście sposoby, które szybko i łatwo poprawią nam nastrój w długie, zimne wieczory.

Denerwujące potrawy

Jeżeli chcemy zachować dobry nastrój zimą, są potrawy, których powinniśmy w tym czasie unikać. Należą do tej grupy słodycze, którymi często pocieszamy się w zimowe wieczory. Niestety zawarty w nich cukier obniża koncentrację i zmniejsza poziom energii potrzebnej do dobrego funkcjonowania.

Ponadto zimą powinniśmy unikać soli. Spożywana w nadmiarze wypłukuje z organizmu cenne minerały tj. potas, który jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania nerwów i mięśni. Niedobór potasu może powodować skurcze mięśni oraz ogólne osłabienie organizmu.

Jeżeli czujemy się senni i zmęczeni często sięgamy po kawę i herbatę, a wieczorem lampkę wina dla rozluźnienia. Niestety jest to spory błąd, ponieważ kawa i herbata wypłukują uspokajający magnez, przez co stajemy się bardziej rozdrażnieni. Alkohol z kolei przynosi relaks tylko na chwilę. Na dłuższą metę wypłukuje z organizmu magnez i witaminy z grupy B.

Spacer po posiłku

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę z tego, że dobrą receptą na wiele zimowych dolegliwości jest umiarkowany ruch. Dlatego po obfitym posiłku warto wyskoczyć na spacer, ponieważ nasz organizm podczas wysiłku fizycznego wytwarza endorfiny, czyli hormony szczęścia. Ćwiczenia działają uspokajająco, rozładowują złe emocje i uodparniają na stres.

Zły czas na odchudzanie

Zima to zdecydowanie nieodpowiedni czas na zrzucanie zbędnych kilogramów. Organizm potrzebuje dużo więcej węglowodanów, witamin i minerałów. Stosując restrykcyjną dietę pozbawiamy go części kalorii i składników odżywczych, przez co możemy się czuć osłabieni i zmęczeni.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *